رییس مرکز بهداشت قصرشیرین گفت: تاکنون ۲ هزار و ۸۵۱ نفر از گروه‌های سنی مختلف در این شهرستان بر اساس اولویت بندی وزارت بهداشت و ستاد ملی کرونا در برابر بیماری کووید۱۹ واکسینه شده‌اند.
کد خبر: ۹۸۲۳۸۸
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۶ 31 July 2021

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا عزیز کرمی  افزود: از افرادی که واکسینه شدد یک هزار و ۱۲۵ نفر دُز اول و دوم واکسن و مابقی افراد دُز اول را دریافت کرده‌اند.

وی اظهار کرد: هم اکنون روند واکسیناسیون در سه پایگاه و یک مرکز تجمیعی به آدرس خیابان مهدیه، سرسرای ورزشی شهدای آموزش و پرورش و مراکز بهداشتی و درمانی شماره یک و ۲ شهری برای گروه های هدف طبق اولویت بندی وزارت بهداشت و درمان و ستاد ملی کرونا در حال انجام است.

رییس مرکز بهداشت قصرشیرین گفت: سویه جدید کرونا دلتا هم اکنون با قدرت بسیار زیادی در حال سرایت در جامعه است از این رو تمام افراد شامل کسانی که واکسینه شده و همچنین کسانی که هنوز واکسن دریافت نکرده اند دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کرده و حتما در هنگام حضور در مکان‌های عمومی از ماسک استفاده کنند.

کرمی ادامه داد: از ابتدای همه گیری ویروس کرونا تاکنون در شهرستان قصرشیرین یک هزار و ۷۶ نفر به این ویروس مبتلا شده و از مجموع مبتلایان به این ویروس نیز تاکنون ۲۹ نفر فوت کرده‌اند.

او اضافه کرد: هم اکنون وضعیت قصرشیرین از نظر ابتلا به ویروس کرونا زرد است و برای عدم تغییر رنگ وضعیت موجود نیاز به همراهی و مشارکت مردم داریم.

رییس مرکز بهداشت قصرشیرین یادآور شد: با توجه به سرعت بالای انتشار ویروس کرونا افراد از حضور در آیین‌های تجمعی، مراجعه غیر رور به مراکز درمانی و تجمعی، سفرهای غیر ضرور خودداری کرده و در بیرون از منزل حتما ضمن رعایت فاصله اجتماعی از ماسک استفاده کنند.

وی گفت: افرادی که مشکوک به علایم کرونا هستند با مراجعه به مراکز ۱۶ ساعته تست کرونا بدهند و همه ی افرادی که افرادی که آزمایش آن ها مثبت می‌شود و یا دارای علایمی همچون سرما خوردگی هستند حتما شرایط قرنطینه را رعایت و از تردد در سطح شهر و آلوده کردن دیگران به این ویروس خودداری کرده و در صورت تشدید علایم حتما به مرکز درمانی مراجعه کنند.

کرمی تاکید کرد: تنها راه مقابله با کرونا و ایمن سازی بدن علاوه بر رعایت پروتکل بهداشتی، واکسن است و افرادی که طبق اولویت‌های وزارت بهداشت و ستاد ملی کرونا نسبت به انجام واکسیناسیون فراخوانده می‌شوند نسبت به تزریق واکسن اقدام کنند تا در آینده نزدیک شاهد ریشه کنی ویروس در سطح جامعه و بازگشت به شرایط عادی باشیم.

او گفت: واکسیناسیون معلمان و خبرنگاران دارای کارت خبرنگاری نیز از روز پنجشنبه هفتم مردادماه در قصرشیرین آغاز شده است.

شهرستان مرزی قصرشیرین در غرب کرمانشاه با بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت، با عراق ۱۸۶ کیلومتر مرز دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار